< lettre de motiv' en langue étrangère | Forum des BTS

lettre de motiv' en langue étrangère

imported_kusai

New Member
Voilà, le suis au cned, et on est pas tellement aidé en ce qui concerne la recherche de stage.
Alors où est-ce que je pourrais trouver des modèles de lettre de motivation en anglais, allemand et italien?
Merci

Heu...A mon avis va falloir que tu improvise sur l'exemple d'une lettre de motiv en francais...enfin moi c'est comme ca que mes profs m'avaient dit de la faire.... :| :(

lettre de motivation en anglais, exemples

Dear Sir

For my diploma, I am required to have work experience in a British company. / For my diploma, it is important to have work experience in a British firm.

I have heard a great deal about your company and the excellent training facilities that you provide.

I am studying to be an accountant/a bilingual secretary/a sales executive, etc...
A placement in your firm would enable me to complete my education and perfect my English.

I would be very grateful if you would consider my application for work experience from 17 May to 25 June 2006. This would enable me to gain knowledge and experience of a British company and to use my English for practical purposes.

A placement in your company would be a marvellous opportunity for me and I am looking forward to your reply.

Yours faithfully

Retour